خدمات توليد محتوا

طراحي و راه اندازي وب سايت، سئو و بهينه سازي وب سايت، طراحي و برنامه نويسي نرم افزار و اپليكيشن، خدمات وب، تبليغات اينترنتي، بازاريابي اينترنتي

بسمه تعالي
با سلام، در اين مقاله سعي مي كنيم توليد محتوا را تعريف كنيم، و خدمات توليد محتوايي كه گروه وب سايت وان عرضه ميكند را برايتان شر دهيم.
در ابتدا به تعريف توليد محتوا مي پردازيم، توليد محتوا، به عملياتي گفته مي شود كه طي آن ، اطلاعات مفيد و مورد نياز كاربران به هر رسانه اي و به ويژه رسانه‌هاي ديجيتال براي كاربران عرض مي شود. اطلاعات عرضه شده براي كابران در زمينه‌هاي مختلفي مي تواند باشد. در واقع محتوا «چيزي است كه بايد از طريق يك استاندارد بعنوان گفتار، نوشتار يا هر يك از راه هاي موجود گوناگون بيان شود» ، معمولا محتوا براي اينكه مفيد واقع شود بايد توزيع، بازاريابي و انتشار يابد. بيشترين استفاده هاي ايجاد محتوا براي نگهداري و به روز رساني وب سايت‌ها، وبلاگ نويسي، عكاسي، فيلمبرداري، تحليل آنلاين، نگهداري حساب‌هاي رسانه‌هاي شبكه هاي اجتماعي و ويرايش و توزيع رسانه‌هاي ديجيتال است.

بسمه تعالي
توليد محتوا
با سلام، در اين مقاله سعي مي كنيم توليد محتوا را تعريف كنيم، و خدمات توليد محتوايي كه گروه وب سايت وان عرضه ميكند را برايتان شر دهيم.
در ابتدا به تعريف توليد محتوا مي پردازيم، توليد محتوا، به عملياتي گفته مي شود كه طي آن ، اطلاعات مفيد و مورد نياز كاربران به هر رسانه اي و به ويژه رسانه‌هاي ديجيتال براي كاربران عرض مي شود. اطلاعات عرضه شده براي كابران در زمينه‌هاي مختلفي مي تواند باشد. در واقع محتوا «چيزي است كه بايد از طريق يك استاندارد بعنوان گفتار، نوشتار يا هر يك از راه هاي موجود گوناگون بيان شود» ، معمولا محتوا براي اينكه مفيد واقع شود بايد توزيع، بازاريابي و انتشار يابد. بيشترين استفاده هاي ايجاد محتوا براي نگهداري و به روز رساني وب سايت‌ها، وبلاگ نويسي، عكاسي، فيلمبرداري، تحليل آنلاين، نگهداري حساب‌هاي رسانه‌هاي شبكه هاي اجتماعي و ويرايش و توزيع رسانه‌هاي ديجيتال است.
لازم است بدانيد به فرايند تحقيق، جمع‌آوري، نوشتن، سازمان يافته كردن و ويرايش اطلاعات، براي انتشار در وب سايت ها توسعه محتواي وب مي گويند. محتواي وب سايت ها ممكن است شامل نوشته‌ها، گرافيك، تصاوير، موارد ضبط شده، فيلم‌ها يا ديگر محتواهاي ديجيتال باشد كه مي‌تواند از طريق يك سرور پروتكل انتقال ابر متن پخش شده و به وسيله يك مرورگر، نمايش داده شود.
زماني كه شبكه جهاني وب ايجاد گرديد، توسعه دهندگان وب نيز خودشان محتواي آنلاين را توسعه دادند يا اسناد موجود را اصلاح نمودند و آن‌ها را به وسيله زبان نشانه گذاري ابر متن(html) كدگذاري كردند. با گذشت زمان، حوزه توسعه وب سايت تكنولوژي هاي بسياري را دربر گرفت. در نتيجه براي توسعه دهندگان وب سايت، فعاليت در اين حوزه با توجه به نيازمندي به مهارت‌هاي بسيار متفاوتي كه مي‌بايست دارا باشند، دشوار گرديد. توسعه دهندگان محتوا، متخصصان توسعه دهنده وب سايت هستند كه مهارت‌هاي توليد محتوا نظير طراحي گرافيكي، توسعه چند رسانه‌اي، نگارش حرفه‌اي و مستندسازي را دارا مي‌باشند.
آنها مي‌توانند محتوا را در وب سايت‌هاي موجود يا وب سايت‌هاي جديد ادغام نمايند، بدون آنكه از مهارت‌هاي فناوري اطلاعات نظير برنامه‌نويسي به زبان اسكريپت و برنامه‌نويسي پايگاه داده استفاده كنند.
توسعه دهندگان محتوا يا توسعه دهندگان محتواي فني همچنين مي‌توانند نويسندگان فني باشند كه اسناد فني اي را توليد مي‌كنند كه به افراد كمك مي‌كند كه نسبت به يك محصول يا سرويس و نحوه استفاده از آن اطلاعات كسب كنند. اين اسناد شامل كمك آنلاين، كتابچه راهنما، كاغذهاي سفيد، مشخصات طراحي، راهنماهاي توسعه دهنده، راهنماهاي استقرار، يادداشت‌هاي انتشار و … مي‌باشد.
توسعه دهندگان محتوا همچنين مي‌توانند متخصصان بهينه‌سازي موتور جستجو(سئو SEO) يا بازاريابي اينترنتي باشند. كيفيت بالا و محتواي منحصربه فرد چيزي است كه موتورهاي جستجو به دنبال آن هستند؛ بنابراين متخصصان توسعه محتوا نقش مهمي را در فرايند بهينه‌سازي موتور جستجو ايفا مي‌كنند.
موضوعي كه اخيراً توسعه محتواي دنياي وب را تحت تأثير قرار داده، استفاده از محتواي كلمات كليدي است كه آهسته آهسته با هدف دستكاري يك موتور جستجو فراهم شده‌است. اين امر باعث مي‌شود تا كساني كه حقيقتاً متخصصان نگارش محتواي وب هستند، كاركرد خود را از دست بدهند.
هدف از طراحي نگارش محتوا، درخواست اطلاعات از ماشين‌ها (الگوريتم‌ها) به جاي مردم و جامعه است. متخصصان بهينه‌سازي موتور جستجو (سئو SEO) معمولاً محتوا را به دايركتوري‌هاي مقاله ارسال مي‌كنند تا وب سايت خود را در هر موضوع، توانمند سازند. دايركتوري‌هاي مقاله بسياري به بينندگان اجازه مي‌دهند تا محتواي ارسالي را مجدداً منتشر نمايند با اين تعهد كه تمامي لينك‌ها حفظ و نگهداري مي‌گردند. اين روش امروزه، روش بهينه‌سازي موتور جستجو(سئو SEO) براي بسياري از وب سايت‌ها شده‌است. اگر محتوا با توجه به قوانين كپي رايت بهينه‌سازي(سئو SEO) نوشته شود، محتواي ارسال شده براي ناشر (محتواي رايگان دوستدار SEO براي يك صفحه وب) و نويسنده (يك لينك كه به وب سايت او ارجاع مي‌دهد، بر روي يك صفحه وب دوستدار SEO قرار مي‌گيرد).
محتواي بهينه (سئو SEO) باعث مي‌شود شما در صدر موتور جستجوي گوگل قرار بگيريد و با رعايت نكات اصولي SEO و الگوريتم‌هاي گوگل كه هر يك بروز مي‌شوند و آپديت‌هاي جديدي كه مي‌آيد (مانند گوگل پنگوئن يا الگوريتم مرغ مگس خوار) را رعايت نمائيد نياز به بازاريابي محتوا و تبليغات نيست. شما ممكن است با يك مقاله اصولي و بهينه شده (سئو SEO) در صدر گوگل قرار بگيريد و همين يك مطلب مشتريان فوق‌العاده زيادي بدون تبليغات به دست مي‌آوريد.
روش‌هاي متعددي براي چگونگي شروع توسعه محتواي وب وجود دارد. با اين وجود، در جايي كه (شبكه جهاني وب) با بيشتر از ۲۵۰ميليون وب سايت از تاريخ دسامبر ۲۰۱۰ و راه اندازي ۴/۲۱ ميليون وب سايت جديد تنها در سال ۲۰۱۰، ملاحظه مي‌گردد، نشان مي‌دهد كه يك وبسايت مي‌بايست يا مختص مخاطبان خاص باشد، يا محتواي اورجينال و دست اولي داشته باشد كه آن را از وب سايت‌هاي مشابه متمايز كند يا اطلاعات معمول و رايج را با راه‌هاي جديد ارائه نمايد تا در نتيجه بتواند بدينوسيله در ميان سايت‌هاي مشابه متمايز و ممتاز گردد.
مديريت محتوا كه با نام اختصاري CM شناخته مي‌شود، مجموعه‌اي از فرايندها و فناوري‌هاست كه جمع‌آوري، مديريت و انتشار اطلاعات را در هر شكل يا به هر روش، پشتيباني مي‌كند. در سال‌هاي اخير اين اطلاعات معمولاً محتوا، يا به‌طور دقيق، محتواي ديجيتالي ناميده مي‌شود. محتواي ديجيتالي ممكن است به شكل متن (مانند اسناد الكترونيكي)، فايل‌هاي چندرسانه‌اي (مانند فايل‌هاي صوتي يا تصويري)، يا هر نوع فايل ديگري باشد كه از چرخه عمر محتوا (كه نياز به مديريت دارد) تبعيت مي‌كند و استانداردهاي آن را داشته باشد.

بسيار خوب
تا اينجا سعي كرديم تعاريف مربوط به توليد محتوا را برايتان شرح دهيم،
حال سعي ميكنيم به زبان ساده تر و عاميانه تر در مورد توليد محتوا بگوييم،
براي شروع يك تجارت الكترونيك، در مرحله اول در دنياي ديجيتال ما در ابتدا يك محصول يا خدمتي براي ارائه به مشتريان انتخاب ميكنيم، در مرحله دوم آماده كردن مكاني براي ارائه ي اين محصول يا خدمت مان خريداري يا اجاره ميكنيم، حال با توجه به اينكه بحث ما در حال حاضر تجارت الكترونيك است يعني در فضاي مجازي و دنياي پهناور اينترنت فعاليت مي كنيم، مكان ما براي ارائه محصول يا خدمت مان ، ميشود خريد هاست و دامين و راه اندازي و طراحي وب سايت براي ارائه محصول يا خدمت مان.
خوب تا به اينجا ما هم محصول يا خدمت و هم مكاني براي فروش و ارائه ي آنها داريم. در اين مرحله حال ما نياز داريم محصول يا خدمت مان را ارائه دهيم و به همه نشان دهيم كه ما اين محصول يا خدمت را داريم،
خوب كاري كه بايد بكنيم اين است كه محصول و خدمت را در وب سايت قرار دهيم و توضيح بدهيم كه اين محصول يا خدمتي كه در وب سايت گذاشته ايم چيست و چه كارايي اي دارد، همين كه در مورد محصول يا خدمت توضيح دهيم را اصطلاحا توليد محتوا مي گويند.
شما فرض كنيد كه محصول يا خدمت را در وب سايت قرار دهيد بدون آنكه هيچ توضيح و عكس و نوشته اي در مورد آن محصول يا خدمت و كارايي آن ارائه ندهيم، آنوقت چه اتفاقي مي افتد، خوب نتيجه معلوم است ، كاربران اصلا متوجه نمي شوند كه محصول و خدمت شما چه كارايي اي دارد و چه كمكي مي تواند به آنها بكند، بله كاملا درست است حال به خوبي متوجه ارزش توليد محتوا شديد.
حال حساب كنيد كه اين تعريفي كه براي توليد محتوا كرديم ، كوچكترين كار توليد محتوا مي باشد، در ادامه ميخواهيم بيشتر در مورد توليد محتوا صحبت كنيم.
خوب حالا فرض كنيد در مورد محصول و خدمت ي كه داريد، بيشتر اطلاعات بدهيد، آن اطلاعات را در وب سايت هاي مختلف، از قبيل وب سايت هاي خريد و فروش، وب سايت هاي معرفي، وب سايت هاي تبليغاتي، وب سايت هاي نمايندكي فروش، وب سايت هاي فاروم، شبكه هاي اجتماعي، وبلاگ ها و .... هم قرار دهيد، كاملا واضح است كه در اين صورت شما با اين كارتان بازديدكننده و مشتري بيشتري جذب وب سايت تان مي كنيد، اين منطقي است كه وقتي در مورد محصول و خدمت تام هر چقدر بيشتر صحبت كنيد و در جاهاي مختلف در مورد آن بنويسيد، قطعا محصول يا خدمت شما بيشتر ديده مي شود، اين ديده شدن رابطه مستقيم با بازديد كننده وب سايت شما دارد، بطوريكه هرچقدر بيشتر تلاش كنيد و توليد محتوا ي بيشتري براي وب سايت تان انجام دهيد ، در مورد محصول و خدمت شما در جاهاي مختلف بيشتر بحث مي شود و بالطبع مشتري و بازديد كننده بيشتري روانه وب سايت شما خواهند شد.
اگر بخواهيم مثالي بزنيم همين شبكه اجتماعي اينستاگرام را در نظر بگيريد، شما فرض كنيد در مورد محصول يا خدمت تان، ويديو يا عكس تهيه كرده ايد،يعنس در واقع توليد محتوا كرده ايد، و آن را در اينستاگرام انتشار داده ايد، بسته به مقدار انتشار و بازديد از پست شما، بازديد كننده و مشتري بيشتري روانه وب سايت شما خواهند شد، همين حركت براي شبكه هاي اجتماعي ديگر از قبيل يوتيوب، فيس بوك، تلگرام، لينكد اين، پينترست و .... هم انجام شود، يعني توليد محتوا براي اين شبكه هاي اجتماعي كنيد، خوب واضح است كه به همان ميزان داريد مشتري و بازديدكننده جذب وب سايت تان مي كنيد،
بسيار خوب تا اينجا شما بيشتر به ارزش والاي توليد محتوا در امر تجارت الكترونيك پي برده ايد، حال قصد داريم موضوع توليد محتوا را بيشتر باز كنيم تا به عمق ارزش وجودي توليد محتوا پي ببريم.
از همه ي استفاده هاي مختلف توليد محتوا كه تا اين قسمت گفته شد، بگذريم و وارد مرحله جديدي از ارزش توليد محتوا شويم. در اينجا لازم است شما را با بهينه سازي و سئو وب سايت آشنا كنيم، مهم ترين ، مهم ترين و مهم ترين و ارزشمند ترين بخش در راه اندازي و طراحي وب سايت، بهينه سازي و سئو وب سايت مي باشد، شمايي كه در حال مطالعه اين مقاله هستيد احتمالا با مورد بهينه سازي و سئو وب سايت آشنايي داريد، به عنوان تعريف كوچكي در مورد بهينه سازي و سئو وب سايت بايد بگوييم كه بهينه سازي و سئو وب سايت به كليه عمليات و فعاليت هايي گفته مي شود كه باعث مي شوند وب سايت شما با كلمات كليدي خاص خودتان مثلا نام محصول يا خدمت تان ، وقتي در موتورهاي جستجوگر جستجو انجام گيرد، وب سايت شما جزو ليست نمايش داده شده به جستجو كننده باشد، براي اينكه در ليست نتايج موتور هاي جستجوگر قرار بگيريد بايد از قوانين و قواعد ارائه شده توسط آن موتور جستجوگر پيروي كنيد و وب سايت را طبق تعاريف و خواسته هاي آنها طراحي كنيد.
شايد حالا بپرسيد اين همه تعريف از بهينه سازي و سئو وب سايت چه ارتباطي با توليد محتوا دارد، در به ادامه جواب سوالتان خواهيد رسيد.
مهمترين و با امتياز ترين ركن در بهينه سازي و سئو وب سايت، توليد محتوا ي حرفه اي براي وب سايت مي باشد. براي درك بهتر بيشتر توضيح مي دهيم، در دنياي پر رقابت تجارت الكترونيك، اين بايد منطقي باشد كه هر كسي كه براي ارائه محصول يا خدمت ي كه دارد هم مثل شما، طراحي وب سايت انجام مي دهد، بهينه سازي و سئو وب سايت انجام مي دهد،پس از آنجايي كه راه اندازي تجارت الكترونيك بسيار هزينه كمتري از تجارت در دنياي فيزيكي دارد، اين يعني شما رقيبان بسيار زيادي در تجارت الكترونيك تان خواهيد داشت،
براي اينكه از رقيبان تان پيشي بگيريد، و در ليست نتايج موتور هاي جستجوگر در جايگاه بهتري از رقيبان تان قرار بگيريد، بايد توليد محتوا ي حرفه اي و كاربرپسند و با ارزش توليد كنيد، در اينجا هم تاثير توليد محتوا ي با ارزش و قوي با بهتر شدن جايگاه شما در ليست نتايج موتورهاي جستجوگر رابطه ي مستقيم دارد، يعني اينكه هر چقد توليد محتواي قوي تري داشته باشيد براي موتورهاي جستجوگر محبوب تر خواهيد بود، و هرچقدر براي موتورهاي جستجوگر محبوب تر باشيد در ليست نتايج جستجو هم جايگاه بهتري كسب خواهيد كرد.
پس با توجه به اينكه همه در راه اندازي و طراحي وب سايت شان تمامي قوانين و قواعد بهينه سازي و سئو وب سايت را رعايت مي كنند، كسي موفق تر است و جايگاه بهتري كسب ميكند كه در امر توليد محتوا تلاش بيشتري كند و با قدرت رقيبان را كنار ميزند.

پس هيچوقت بهينه سازي و سئو وب سايت را فراموش نكنيد و قدرت توليد محتوا در تجارت الكترونيك را درك كنيد.

به نظر من، موتور جستجوگر گوگل فوق العاده است، و سئو وب سايت بي نظير است، و بدون ترديد توليد محتوا ي حرفه اي و مناسب قطعا برگ برنده شما خواهد بود.
اميدوارم اين مقاله برايتام مفيد واقع شود، كپي برداري مقالات در صورت قرار دادن لينك وب سايت وان بلا مانع است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد