تاثير كلمات كليدي در سئو وب سايت چيست؟

طراحي و راه اندازي وب سايت، سئو و بهينه سازي وب سايت، طراحي و برنامه نويسي نرم افزار و اپليكيشن، خدمات وب، تبليغات اينترنتي، بازاريابي اينترنتي

سئو وب سايت، طراحي وب سايت، طراحي سايت، بهينه سازي وب سايت،

تاثير كلمات كليدي در سئو وب سايت چيست؟

در پاسخ به اين سوال ابتدا بايد گفت خوب سئو وب سايت را شناخت پس تعريف كوتاهي از سئو وب سايت داشته باشيم، سئو وب سايت در حقيقت گرفته شده از عبارت Search Engine Optimization است كه معني بهينه ‌سازي وب سايت براي موتورهاي جستجوگر گوگل را دارد؛ البته بهينه ‌سازي موتورهاي جستجوگر گوگل خود معناي جداگانه اي دارد. دقت داشته باشيد سئو وب سايت و يا بهينه ‌سازي موتورهاي جستجوگر  گوگل يك كار غيراخلاقي و يادخالت و دست كاري در كار آن هانيست، بلكه مي توان گفت اين روش‌ يك روش كمكي براي بهبود در ديده شدن وب‌ سايت ‌هاي گوناگون در نتيجه‌ي جستجوهايي است كه انجام مي شود.
با توجه به اين توضيحات، معني سئو وب سايت رامي توان اينطور بيان كرد كه سئو وب سايت مجموعه از روش ها را در اختيار افراد قرارمي دهد كه بااستفاده از آ‌ن ها امكان تغيير استراتژيك يك وب سايت فراهم مي شود؛ دقت داشته باشيد كه فرآيند سئو سازي يك فرآيند ساده و آسان نيست بلكه براي انجام دادن درست آن به يكسري آموزش، علم و پس زمينه نياز است؛ بنابراين مهندسين سئو وب سايت رامي توان افرادي در نظر داشت كه در اين زمينه مهارت و اطلاعات كافي و مفيد را كسب كرده اندو مي توانند به اين موضوع كمك نمايند.
البته پاسخ به سوال سئو وب سايت چيست را نمي توان فقط محدود به بهينه‌ سازي موتورهاي جستجوگر گوگل دانست، بلكه اين علم را مي توان مناسب براي زمان هايي دانست كه تصميم داريم وب سايت مد نظر خود را براي افراد بازديدكننده مناسب سازي نماييم كه براي اين كاربايد فاكتورهاي مشخصي را بر روي وب سايت انجام دهيم.

اهميت كلمات كليدي در سئو وب سايت

مهم ترين گام، پيش از توليد محتوا شناسايي كلمات كليدي است. كلمات كليدي در حقيقت عاملي مهم در تعيين هدف توليد محتوا محسوب مي شود. اگر محتوا بدون هدف مشخصي توليد شود طبيعتاً چندان ارزشي نخواهدنداشت و گوگل به آن محتوا توجه نمي كند؛ همچنين باعث مي شود كه به‌ اندازه‌ي كافي در بالابردن جايگاه وب سايت خود در ليست پيشنهادي گوگل موثر نباشد.
در انتخاب كلمات كليدي براي موضوعي خاص، بايد توجه داشت كه افراد معمولاً چه كلماتي را بيشتر جستجو مي كنند. انتخاب همان كلمات به عنوان كلمه‌ي كليدي، به ما در بهينه ‌سازي وب سايت كمك مي كند. همچنين حتماً بايد در نظر داشت كه انتخاب يك كلمه به عنوان يك كلمه‌ي كليدي تاچه قدرمي تواند ما را به هدف مان نزديك كند؛ اين هدف مي تواند براي هر كسي متفاوت باشد جلب توجه كاربران درآمدزايي، ارائه خدمات و يا فروش محصولات و… باشد.

همان گونه كه گفتيم، يكي ازمهم ترين نكات در انتخاب كلمه‌ي كليدي توجه به اين نكته مي باشد كه مخاطبان بيشتر چه كلمه‌اي را سرچ مي كنند. اولين كار اين است، هر كلماتي را كه به عنوان كلمات كليدي به ذهنمان مي‌آيند، در يك صفحه نوشته و جمع‎‌آوري نماييم. احتمالا ممكن است كه در انتخاب برخي كلمات اشتباه كرده باشيم. پس بايد درعين حال از ابزارها و يا ترفندهايي هم براي بالابردن دقت كارمان استفاده نماييم.

انتخاب كلمات كليدي در سئو وب سايت

از جمله مي توان از ابزارهاي موثر براي پيدا كردن كلمات كليدي به كيورد پلنر استفاده كرد كه از ابزارهاي جانبي گوگل‌ ادز محسوب مي شود. اين ابزار در واقع به كساني كه قصد استفاده از سيستم تبليغات گوگل را دارند كمك مي كند. براي استفاده كردن از اين ابزار، كاربران بايد كلمه‌ي كليدي مورد نظر خود را در كيورد پلنر وارد نمايند؛ بعد از آن مي تواند اطلاعاتي كاربردي و مفيد درباره‌ي كلمه‌ي كليدي مورد نظر خود پيدا نمايد. از جمله اين اطلاعات مي تواند ميزان جستجو، تبليغات و سطح رقابت پيرامون آن كلمه باشد. در حال حاضر، استفاده از اين ابزار توسط موتورهاي جستجو گر گوگل با محدوديت روبه رواست و فقط در صورت داشتن يك كمپين تبليغاتي فعال در گوگل امكان استفاده از آن ابزار را براي مخاطبان در نظر گرفته اند.
در صورت استفاده از كيورد پلنر مخاطبان بايد دقت داشته باشند كه اعداد ارائه ‌شده در اين ابزار نشان دهنده تعداد ورودي ‌هاي آن ها در حين تبليغات در گوگل مي باشد. بنابراين با آمار حقيقي جستجو در گوگل اختلاف دارد. مخاطبان همچنين در حين بررسي جستجوي يك كلمه حتما بايد به روند صعودي و نزولي بودن آن هم توجه داشته باشند. نكته‌ي بسيار مهم كه بايد در نظر داشته باشيم اين است كه علاوه براستانداردهاي و قوانين سئو وب سايت، تعداد تبليغات در گوگل و هزينه‌ي آن ها نيز در رقابت ‌پذيري كلمات در اين بخش تاثيرگذار مي باشد.

تحقيق كلمات كليدي در سئو وب سايت

دقت كردن به پيشنهادهاي گوگل در موقع جستجو راه كار ديگري مي تواند براي انتخاب دقيق تركلمات كليدي براي توليد محتوا محسوب شود، مواقعي كه كلمه ‌اي را در نوار جستجوي گوگل تايپ مي كنيد، گوگل به‌ شما كلمات و عبارت هاي مشابه ديگري را پيشنهاد مي دهد. اين عبارات در حقيقت كلمات و عباراتي هستند كه به‌ دفعات بسيارزيادي توسط كاربران جستجو شده‌اند. همچنين دقت كردن به پيشنهادات گوگل در پايان صفحه‌ ي نتايج هم مي تواند موثر و كاربردي باشد. اين پيشنهادات از‌ لحاظ معني و مفهوم به آ‌نچه كه جستجو كرده‌ايد نزديك هستند، ضمن اين كه بيشتر از ساير كلمات مشابه در گوگل جستجو شدند.
ابزاري بعدي كه در اين جا مي خواهيم با آن آشنا شوييم ابزار كي دبليو فايندر است كه مي تواند به انتخاب دقيق و كامل كلمات كليدي كمك نمايد. شما مي توانيد به وب سايت Kwfinder.com مراجعه نماييد. اين وب سايت به بازديدكننده اين امكان را مي دهد كه تا سقف 10 كلمه را به صورت رايگان بررسي نمايد وميزان جستجو و سطح رقابت‌ پذيري آن را مشاهده كند. مزيت كي دبليو فايندر نسبت به كيورد پلتر اين است كه ميزان رقابت را قبل و بعد از هر كلمه براساس استانداردهاي سئو وب سايت تخمين مي زند.



ارتباط تجربه كاربري UX و سئو وب سايت

هدف از تجربه كاربري (UX) احساس راحتي و امنيت كاربران در حين مراجعه به وب سايت و استفاده كردن از آن است؛ اين كه كاربران بتوانند با خيال راحت و بدون داشتن محدوديتي محتواي وب سايت را درك نمايند. طراح يك وب سايت قطعاً چنين موقعيتي كه تجربه‌ي كاربري را به‌ شكل مطلوبي براي بازديدكنندگان خود فراهم آورد در اولويت قرارمي دهد. علاوه بر آن حتماً تجربه‌ي كاري مفيد، سئو حرفه اي هم از اولويت‌هاي او محسوب مي شود.
تجربه‌ي كاري مفيد و سئو حرفه اي عمدتاً با هم مرتبط هستند. مانند توليد محتواي منحصر به فرد، استفاده از عكس هاي با كيفيت، بالابودن سرعت وب سايت و… نيز بر تجربه‌ي كاري و بر بهينه ‌سازي وب سايت ‌هاي اينترنتي براي موتورهاي جستجوگر گوگل موثر و مفيد مي باشدقطعاً مطلوب بودن تجربه‌ي كاربري و هر چه قوي تربودن سئو تضميني براي موفقيت هر وب سايتي محسوب مي شود؛ اما اين دو در مواقعي هم مي توانند در تقابل يكديگر قرار بگيرند. در چنين موقعيتي طراح يك وب سايت بايد راهي را انتخاب كند كه بيشترين منفعت و كمترين ضرر را براي خود داشته باشد.
هما‌ن گونه كه مي دانيم، مي توان از تكنولوژي هاي متفاوتي براي طراحي صفحات يك وب سايت استفاده كرد. اين تكنولوژي ها عموماً درخدمت تجربه‌ي كاربري هستند؛ اما در عين حال مي توانند بسان مانعي در درك محتواي صفحات توسط گوگل نيز باشند، بنابراين هرچند تجربه‌ي كاربري را بهتر مي كنند، اما بر سئو اثر منفي دارند. در چنين مثالي بايد توجه داشت كه مي توان با اعمال تغييرات جزئي در تكنولوژي هايي كه در طراحي صفحات يك وب سايت به كار گرفته ‌مي شوند، از تاثير منفي آ‌‌ن ها بر سئو جلوگيري كرد و يا آن را به‌ كلي حذف كرد. پس ‌اين طور نيست كه راه حلي براي حذف چنين تقابل هايي وجود نداشته باشد. نكته‌ي بسيار مهم آن است كه طراح وب سايت ‌ها به تقابل هاي اين‌ چنيني كه هر ازچندگاهي امكان بروز آن ها وجود دارد دقت داشته باشند و با گرفتن تصميمي به موقع چنين تقابل هايي را از ميان بردارند.
اگر به دنبال يك شركت و مجموعه معتبر براي طراحي وب سايت و بهينه سازي وب سايت و سئو وب سايت تان هستيد ودر گوگل صفحات و شركت هاي زيادي ديده ايد وبه هر نحوه ي از خدمات و فعاليت هاي آن ها اطمينان كامل نداريد، به شما تبريك مي گوييم، شما همين الان در مكان درستي هستيد، گروه وب سايت وان بابيش از 16 سال تجربه حرفه اي در زمينه طراحي وب سايت و بهينه سازي وب سايت و سئو وب سايت وبا استفاده از كادر متخصص و نخبه در اين صنعت ، تلاش كرده بهترين خدمات با بهترين كيفيت را براي مشتريانش ارائه دهد، وبا نگاهي به رزومه گروه وب سايت وان، ومشاهده خدمات و فعاليت هاي اين مجموعه ، اميدوارهستيم جواب همه ي سوالاتتان را بگيريد.
لازم به توضيح است كه همين الان كه شما عزيزان درحال خواندن اين مقالات و مقالات و آموزش هاي ديگر گروه وب سايت وان هستيد، تاييد گفته هاي مان است، وب سايت گروه وب سايت وان با عبارات تخصصي "سئو وب سايت" ، "طراحي وب سايت" ، "بهينه سازي وب سايت" ، با قدرت در صفحه اول ليست نتايج جستجوي موتوري هاي جستجوگر گوگل در كشور عزيزمان ايران قرار دارد، اين خود بزرگترين رزومه ما براي بازاريابي و گرفتن مشتري جديد ميباشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد