بالا بردن وب سايت با سئو

طراحي و راه اندازي وب سايت، سئو و بهينه سازي وب سايت، طراحي و برنامه نويسي نرم افزار و اپليكيشن، خدمات وب، تبليغات اينترنتي، بازاريابي اينترنتي

همان گونه كه در جريان هستيد اكثر كاربران موتور هاي جستجوگر همانند: گوگل، ياهو و… فقط نتايج جستجوي صفحه اي اول را در نظر دارند. داشتن رتبه ي برتر در نتايج جستجو همراه با افزايش بازديد كنندگان وب سايت خواهد بود.
سئو وب سايت (SEO) مخفف عبارتند از Search Engine Optimization وبه معني بهينه سازي موتورهاي جستجوگر گوگل است. در حقيقت سئو وب سايت راه حلي براي كمك به موتور هاي جستجوگر گوگل براي بهبوديافتن بازديد وب سايت ها مي باشد.

همان گونه كه در جريان هستيد اكثر كاربران موتور هاي جستجوگر همانند: گوگل، ياهو و… فقط نتايج جستجوي صفحه اي اول را در نظر دارند. داشتن رتبه ي برتر در نتايج جستجو همراه با افزايش بازديد كنندگان وب سايت خواهد بود.
سئو وب سايت (SEO) مخفف عبارتند از Search Engine Optimization وبه معني بهينه سازي موتورهاي جستجوگر گوگل است. در حقيقت سئو وب سايت راه حلي براي كمك به موتور هاي جستجوگر گوگل براي بهبوديافتن بازديد وب سايت ها مي باشد.

سئو وب سايت پروسه ي زمان بر وبسيار پيچيده ومهم است. به اين خاطر كه موتور هاي جستجو گر مدام درحال تغيير الگوريتم هاي خود هستند.فاكتور هاي بسيار اساسي و موثر در سئو وب سايت ايفاي نقش مي كنند. شركت هاي طراحي وب سايت در زمينه ي سئو وب سايت مقالات بسياري را توليد كرده اند. اما در وب سايت خود فاكتور هايي كه خودشان آموزش مي دهند را رعايت نمي كنند. به اين خاطر كه ما ايراني تمايل داريم راه صدساله را يك شبه طي كنيم و به مقصد برسانيم. اين دلايل همان است كه در شركت هايي طراحي وب سايت مي بينيد. تمامي توليد محتواي خود را باتگ هاي h1-h6 منتشر ميكنند. اگر هدفشان از اين كار را سوال كنيد، جوابشان ساده است. آن ها جواب خواهند داد: موتورهاي جستجو گر گوگل تگ هاي H را راحت مي خوانند. آيا اين جمله درست است؟ تگ H عنوان يك محتوا را مي خواند. فكر كنيد اين گونه كه تمامي نوشته ي شما عنوان خواهد شد. بنابراين ،محتواي تمامي اين عنوان ها كجا خواهد بود؟ ربات هاي موتورهاي جستجو گر گوگل هوشمندانه وارد عمل مي شوند. شما اگر وب سايت هاي  با اين موارد مشاهده كرديد كه در رتبه ي عالي در موتور هاي جستجو گر گوگل جاي دارند. دليل رتبه برتر آن ها كاربران وب سايت شان است نه عملكرد سئو وب سايت شان. مطمئن باشيد اگر اين موارد اين چنيني در وب سايت ها توليد محتواي خود را حرفه اي انجام دهندو به مراتب قطعا رتبه ي بالاتري در مئتئرهاي جستجو گر گوگل به دست خواهند آورد. شايد راحت ترين و آسان ترين روش سئو وب سايت اين است كه سئو وب سايت خود را به حرفه اي ترين سئو كار ايران بسپاريم ،اما سوال اينجاست كه سئو كاران حرفه اي كجا هستند؟ مطمئنا سئو كاراني كه كاربران بيشتري براي وب سايت ايجاد نمايند.

ولي اگر در اين جا بخواهيم يك اصل كلي براي سئو وب سايت در نظر بگيريم، آن اصل اين ميتواند باشدكه : بايستي در ابتدا محتوا خود را براي كاربران منتشر نماييد. سپس محتوا را طبق اصول سئو وب سايت موتور هاي جستجوگر گوگل تغييرات لازم را انجام دهيد. به عنوان مثال : در وب سايت فروشگاهي مقاله اي در مورد لاستيك ماشين آلات راهسازي منتشر شد. كه در مرحله اول عنوان مقاله اين گونه بود: فروش نقدي با تخفيف ،بعد در مرحله ي دوم، عنوان مقاله را تغيير دادند : فروش نقدي لاستيك ماشين آلات با تخفيف ويژه ،بنابراين در عنوان خود از كلمات كليدي به كار بردند و با اضافه كردن عبارت ويژه ي بار فانتزي به عنوان خود داده اند. كه موجب توجه كاربران به مقاله ي شما مي شود.

 

تأثير سرعت بالا آمدن وب سايت دربهينه سازي و سئو وب سايت


سرعت وب سايت از سال 2017 براي موتورهاي جستجو گر گوگل با اولويت ترين الگوريتم ها الخصوص براي 10 رتبه ي اول بسيار مورد توجه قرار گرفته است.سرعت بارگذاري صفحات وب سايت يكي از اساسي ترين ومهم ترين مواردي است كه در سئو وب سايت بايد در نظر گرفته شود. همچنين مي توان گفت كه سرعت لود صفحات وب سايت شما به موفقيت شما بستگي دارد. در صورتي كه سرعت لود صفحات وب سايت كند باشد طبعاتي رابه همراه خواهد داشت بلافاصله ربات هاي موتورهاي جستجو گر گوگل اين روند كند وب سايت را شناسايي و اعتبار وب سايت شما به مراتبط كاهش پيدا مي كند. وتأثير مستقيمي روي رتبه ارگانيك شما خواهد داشت.

از سوي ديگر، سرعت كم بار گذاري صفحات وب سايت موجب مي شود نرخ تبديل كاربران كاهش يافته و بازديد كنندگان وب سايت كم شده وكمتر به وب سايت شما سر بزنند.اين موارد يكي از موارد در كاهش شديد اعتبار برند و رتبه بندي شما در موتورهاي جستجو گر گوگل خواهد شد. چنين مسائلي ميتواند تجارت هاي بسياري را با خود درگير كند و بساري از افراد هم به آن اينگونه كه بايد توجهي ندارند. فروشگاه بزرگ آمازون چندين سال قبل تنها براي كاهش سرعت بارگذاري صفحات وب سايت خود، مبالغي هنگفتي بالغ بر 1.6ميليارد دلار را در عرض يك سال ضرر كرد.

افزايش سرعت وب سايت قطعا به عملكرد وب سايت شما وابسته است .براي داشتن سرعت وب سايت خوب ميتوانيد : كاهش اندازه تصاوير، افزودن افزونه ي جديد براي ذخيره، پاك كردن پلاگين هاي غير ضروري ، بهينه كردن تصاوير خود، فشرده كردن فايلهاي css و جاو اسكريپت، استفاده كردن از افزونه هاي كش،را انجام دهيد.

همچنين وب سايت gtmetrix معياري قابل اعتمادي براي ارزيابي سرعت وب سايت شما هست.با مراجعه كردن به اين وب سايت، به راحتي و دقيق متوجه مي شويد كه چه المان هايي موجب كاهش سرعت وب سايت شما مي شود. و يا نقاط قوت خود را شناسايي كرده و همچنين حجم محتواي و زمان لود وب سايت شما چقدر است را مي توانيد بررسي كنيد.همچنين مي توانيد با آماري كه به دست مي آوريد ميانگين جهاني وب سايت خود را بررسي نماييد.

 

تأثير دامين و آدرس مناسب در بهينه سازي و سئو وب سايت


اولين مرحله در وب سايت قبل از اينكه موتور هاي جستجو گر گوگل شما را شناسايي كنند داشتن نام حرفه اي براي وب سايت خود مي باشد. كه دامنه وب سايت ناميده مي شود. درحقيقت اين نام همان آدرسي است كه كاربران بايد در مرور گر خود اولين بار براي وارد شدن به وب سايت شما تايپ كنند. آدرس وب سايت مانند بنر بزرگ هايپر ماركت مي باشد. همانطور كه مي دانيد آدرس وب سايت جزء اولين مواردي است كه كاربران در وب سايت شما مشاهده مي كنند. به همين خاطر است كه موتور هاي جستجو گر گول هم كه براي بار اول كه وب سايت شما را مشاهده مي كنند تصميم ميگيرند كه در كدام دسته جاي دهند و چه رتبه اي را به وب سايت شما اختصاص دهند. بهتر است بدانيد كه آدرس وب سايت هرچه قدر كوتاه و واضح و مرتب به دور از كاركتر خاص باشند ارزش بيشتري خواهد داشت و در ذهن كاربران ماندگاري بالاتري دارد. دامنه وب سايت عالي و مناسب بايستي نام كسب و كار اينترنتي و يا يك يا دو كلمات كليدي مرتبط با كسب و كار اينترنتي شما را در بر بگيرد.

 

تأثير توليد محتواي باكيفيت و جذاب در بهينه سازي و سئو وب سايت


توليد محتواي حرفه اي و منحصر به فرد يكي ديگر از موارد افزايش سئو وب سايت مي باشد. داشتن تگ هاي مختلف براي محتواي خوب ملاك نيست بلكه محتوايي با كيفيت و عالي است كه كاربران را به سمت خود جلب كند و آن را بخوانند. امروزه با پيشرفت روز افزون تكنولوژي ها موتور هاي جستجو گر گوگل به سمتي مي روند كه كاربران واقعي را اساس رتبه بندي دهي به وب سايت ها قرار ميدهند. بر اين اساس سئو وب سايت و بهينه سازي وب سايت براي موتور هاي جستجوگر گوگل راحت و آسان خواهدبود. اين بهتر است بدانيد موتور هاي جستجو گر گوگل در سال 2020 به وب سايت هايي كه توليد محتوا هاي حرفه اي و با كيفيت انجام مي دهند، تشويق هاي خاصي را مد نظر مي گيرد.

نكاتي كه در توليد محتوا بهتر است رعايت كنيم:

توليد محتوا در زمان هاي مشخص در وب سايت
توليد محتوا منحصر به فرد و حرفه اي در وب سايت
توليد صفحات با كيفيت به جاي توليد صفحه هاي زياد در وب سايت
استفاده كردن از اصول روانشناشي در توليد محتواي خود
خوانابودن  توليد محتوا
توليد محتوا ارزشمند مولتي مديا
برطرف كردن نياز هاي كاربران
و …

 

تأثير كلمات كليدي در بهينه سازي و سئو وب سايت


برخي اوقات انتخاب كلمات كليدي مناسب در رتبه بندي سئو وب سايت شما بسيار موثر خواهد بود. در واقع براي مقاله وب سايت مي توان چندين كلمات كليدي در نظر داشت. ولي وقت گذاشتن و كلمات كليدي بامعني و استراتژي هدفمند انتخاب كنيد. در آن صورت تاثير آن چند برابر خواهد شد. توصيه مي كنيم از كلمات كليدي استفاده نماييد كه توسط ديگران كمتر بكار برده شده است.

براي داشتن كلمات كليدي مناسب وب سايت هاي بسياري وجود دارند. Google Trends و Google’s Keyword Tool in AdWords براي يافتن كلمات كليدي حرفه اي به شما كمك بسياري خواهندكرد. با كمك اين ابزار ها مي توان كلمات كليدي خوب را پيدا كرده و با پيشنهادهاي ديگر كلمات كليدي حرفه اي را به دست آوريد. قطعاً بهترين را اينگونه است كه كلمه كليد اصلي را برگزينيم و سپس كلمات كليدي مرتبط با آن را مشخص مي كنيم.

بيشتر اين ابزار و سرويسها پيشنهاد ميدهند كه به صورت مرحله اي محتواي طولاني و پركلمه توليد كنيد. چون كه در اين نوع محتوا مييوانيد تعداد بيشتري از كلمات و عبارات كليدي استفاده كنيد. به علاوه محتواي طولاتي مدت، معمولا نتيجه بهتري براي كلمات كليدي محبوب و پربازديد دارند.

همچنين ميخواهيم پيشنهاد هاي ديگري در اين بخش را باز كنيم،يكي از اين پيشنهادات بررسي و آناليز وب سايت رقبا است. شما مي توانيد با كنكاش و بررسي رفتار و فعاليتهاي وب سايت هاي رقيب اين قضيه را بفهميد كه رقيب هاي تان ازچه روشي درحال دريافت كاربر هستند. اين را هميشه در ياد داشته باشيد كه شما تنها بايد از رفتار و فعاليت هاي وب سايت هاي رقيب كمك بگيريد، قرار نيست عين فعاليت و كارهاي آنها را كپي و تكرار كنيد. پس به خاطر داشته بايد كه روش تام به اين صورت باشد كه وب سايت هاي رقبا را بررسي و تحليل كنيد و بهترين كارهاي آنها را برداريد، آنها را به صورت خلاقانه تر ارائه دهيد، اينطور بهترين روش براي كمك گرفتن از وب سايت هاي رقيب مي باشد، پس اينكه يك وب سايت قوي رقيب را پيدا كنيد و عين همان وب سايت را كپي كنيد اصلا كار شما را جواب نميدهد، چون كه وقتي وب سايت رقيب شما از قبل وجود دارد و به بهترين شكل در حال خدمت رساني است، چرا بايد كاربران به يك وب سايت جديد و درست مثل وب سايت اصلي روي بياورند، چرا كه خيلي ها براي همين كار هم مقاومت ميكنند كه اين يك وب سايت كپي هست پس ارزشي ندارد. يك دليل به كاربران تان بدهيد كه وب سايت شما را هم جزو ليستشان قرار دهند.

تلاشتان بر اين باشد كه از عباراتي استفاده نماييد كه كمتر توسط رقيبان به عنوان كلمات كليدي استفاده شده باشند. براي اين كار ميتوانيد از ابزار هاي بسيار قدرتمند گوگل به نام هاي گوگل ترند Google Trends و گوگل كيورد تول اين ادوردز Google’s Keyword Tool in AdWords استفاده كنيد.

وب سايت هاي زيادي مثل گوگل ترندز به شما براي پيدا كردن كلمات كليدي مرتبط با وب سايت تان كمك خواهند كرد. پيدا كردن كلمات كليدي نياز به تجربه زيادي دارد ولي ابزارهايي مثل گوگل ادوردز براي انتخاب كلمات كليدي مناسب براي هر وب سايتي كمك زيادي به شما خواهند كرد.

 

تأثير دريافت لينك هاي داخلي و لينك هاي خارجي در بهينه سازي و سئو وب سايت


از مهمترين قواعد و قوانين مطرح شده در بهينه سازي و سئو وب سايت، گرفتن لينك هاي داخلي و لينك هاي خارجي ميباشد. هر كدام  از اين لينك ها  به خودي خود تأثير بسيار زيادب در بهينه سازي و سئو وب سايت شما دارند. شما قرار دادن لينك هاي داخلي مناسب و درست مي توانيد كاربران را در وب سايت خود حفظ كنيد و مدت زمان حضور كاربر در وب سايت تان كه يكي از عوامل بسيار تاثير گذار در بهينه سازي و سئو وب سايت دارند، را در وب سايت خود افزايش دهيد. اما گرفتن لينك هاي هاي خارجي فرق دارند. اگر شما در وب سايت تان به وب سايت هاي معتبر لينك بدهيد، مقدار اندكي به اعتبار سايت خود را اضافه ميكنيد.

درحقيقت يكي از روش هاي سريع براي دريافت اعتبار، لينك دادن به منابع معتبر خارجي ميباشد. در حال حاضر وب سايتهاي زيادي از اين روش استفاده ميكنند. لينكهاي خارجي همچنين ارتباط بين مطالب سايت شما را بيشتر ميكنند و درضمن موجب ميشوند تا اعتماد گوگل به وب سايت شما بيشتر شود. در نتيجه، رتبه بندي طبيعي وب سايت شما در گوگل بهبود پيدا كرده و رشد خواهد كرد.

پيشنهاد ما اين است كه از منابع ب كيفيت بهره ببريد. در اين مورد زياده روي نكنيد چراكه اگر تعداد لينكهاي خارجي شما از حد استاندارد بيشتر شود، ممكن است گوگل اعتبار شما را كم كند. همچنين در مدت زمان هاي معين لينك هاي خارجي و داخلي خود را بررسي كنيد تا از كار نيفتاده باشند. لينك هاي خراب نه تنها براي كاربران و خوانندگان وب سايت شما آزارد هنده هستند، بلكه مي توانند براي رتبه و جايگاه شما در موتورهاي جستجوگر مثل گوگل نيز خيلي جدي ايجاد خطر كنند.

 

تأثير عناوين و محتواي آن در بهينه سازي و سئو وب سايت


آيامي دانستيد كه ميتوانيد يك عنوان و توضيحات منحصر به فرد براي هر صفحه در وب سايت خود بنويسيد؟ اين متون توضيح مختصري است كه با دقت و واضح توصيف آنچه كسب و كار شما را انجام ميدهد، در بهترين حالت با چند كلمه كليدي و عباراتي تركيب شده است.

آياتا بحال بيش از يك تب در مرورگر خود باز كرده ايد؟ عبارت و جملات كوتاه كه مطابق با ماوس نمايان ميشوند، عنوان صفحه مي باشد. درحاليكه توصيف و توضيحات قابل مشاهده نيستند، همچنين براي موتور هاي جستجوگر گوگل بسيار اساسي و با اهميت است، در حقيقت، عنوان ها و توضيحات كلي يكي ازاولين مواردي است كه موتور هاي جستجوگر گوگل براي تعيين رتبه وب سايت شما استفاده مي نمايند. به علاوه، هنگامي كه وب سايت شما در صفحه نتايج جستجوگر گوگل نشان داده ميشود، خوانندگان و كاربران وب عنوان وتوضيحات شما را مطالعه مي كنند تابدانند كه وب سايت شماچه چيزي است وتصميم مي گيرند كه آن وب سايت را بررسي كنيد يا خير.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد