راهنماي كامل استفاده از تگ H1 براي سئو وب سايت تان

طراحي و راه اندازي وب سايت، سئو و بهينه سازي وب سايت، طراحي و برنامه نويسي نرم افزار و اپليكيشن، خدمات وب، تبليغات اينترنتي، بازاريابي اينترنتي

گروه سئو وب سايت وان بصورت كاملا تختصصي سعي كرده است كه بهترين خدمات وب در كشور عزيزمان ايران را براي شما عزيزان ارائه دهد، هم اكنون مجموعه وب سايت وان براي طراحي وب سايت، طراحي نرم افزار، سئو وب سايت ، بهينه سازي وب سايت ، ديجيتال ماركتينگ، برنامه نويسي اپليكيشن ، طراحي سايت ، سئو سايت ، سوشال مديا ماركتينگ ، پشتيباني وب سايت ، توليد محتوا ، تبليغات گوگل ادوردز ، خدمات بازاريابي اينترنتي ، خدمات تبليغات اينترنتي ، خدمات شبكه اجتماعي ،خدمات توليد محتوا ، خدمات مشاوره وب سايت ، خدمات نمايندگي وب سايت ، خدمات تمپليت وب سايت ، خدمات قالب وب سايت ، افزايش رتبه وب سايت ، راه اندازي كسب و كار اينترنتي ، ثبت وب سايت در گوگل ب

 


راهنماي كامل استفاده از تگ H1 براي سئو وب سايت تان

كلمات كليدي: تگ ها در سئو وب سايت، تگ هدر در سئو وب سايت، تگ هدر در رابط و تجربه كاربري،نكات حرفه اي تگ هدر

تگ H1 يك عنوان HTML است كه بيشتر براي علامت گذاري عنوان صفحه وب استفاده مي شود. اكثر وب سايت ها از CSS براي برجسته كردن H1 در صفحه در مقايسه با عنوان هاي كمتر مانند H2، H3 و غيره استفاده مي كنند.

اما چرا تگ H1 مهم است، چگونه مي‌توان آن را اضافه كرد و بهترين روش‌ها چيست؟


در اين راهنما، پاسخ همه اين سوالات را خواهيد آموخت:

چرا تگ هاي H1 براي سئو مهم هستند؟
چگونه يك تگ H1 اضافه كنم؟
بهترين شيوه هاي سئو براي تگ هاي H1 چيست؟
چرا تگ هاي H1 براي سئو مهم هستند؟
در اينجا سه ​​دليل وجود دارد:

تگ هاي H1 به موتورهاي جستجو كمك مي كند تا صفحه را درك كنند.
تگ هاي H1 تجربه كاربري را بهبود مي بخشد.
برچسب هاي H1 دسترسي را بهبود مي بخشد.

تگ هاي H1 به موتورهاي جستجو كمك مي كند تا صفحه را درك كنند.


جان مولر از گوگل گفت كه تگ هاي H1 به گوگل كمك مي كنند تا ساختار يك صفحه را درك كند. بنابراين اگر از H1s همانطور كه گوگل براي عنوان صفحه يا عنوان محتواي خود توصيه مي‌كند استفاده مي‌كنيد، H1 شما عملاً به Google مي‌گويد «در اينجا صفحه من درباره چيست».

 

تگ هاي H1 تجربه كاربري را بهبود مي بخشد.


تگ هاي H1 تجربه كاربر را بهبود مي بخشد به اين معنا كه بخشي از ساختار سلسله مراتبي يك صفحه وب هستند. H1 برجسته ترين عنوان صفحه است، سپس H2، سپس H3 و غيره.

از تگ هاي H1 و ساير عناوين به درستي استفاده نكنيد و مرور و هضم صفحات سخت تر مي شود.

 

برچسب هاي H1 دسترسي را بهبود مي بخشد.


ميليون ها نفر از افراد كم بينا از صفحه خوان براي تبديل كپي و تصاوير صفحه وب به صدا استفاده مي كنند. طبق اين مطالعه توسط webAIM، 60 درصد از كاربران صفحه خوان ترجيح مي دهند كه فقط عنوان صفحه يك برچسب H1 باشد.

 

چگونه يك تگ H1 اضافه كنم؟


اكثر CMS ها اضافه كردن تگ H1 به صفحه خود را براي شما آسان مي كنند. بياييد به نحوه انجام آن در چند مورد محبوب نگاه كنيم.

 

نحوه اضافه كردن تگ H1 در وردپرس


اكثر تم هاي وردپرس براي استفاده از عنوان صفحه يا پست به عنوان H1 كدگذاري شده اند.

 

نحوه اضافه كردن تگ H1 در Wix


اكثر تم هاي Wix داراي يك تگ H1 در هر صفحه هستند. اگر مطمئن نيستيد كه اين متن كدام است، سبك تگ هاي H1 خود را به طور موقت در ويرايشگر تم تغيير دهيد. اين بايد به طور موثر H1 را در صفحه ساز برجسته كند.

 

نحوه اضافه كردن تگ H1 در Squarespace


اكثر تم هاي Squarespace يك تگ H1 در هر صفحه دارند. اگر مطمئن نيستيد كه كجاست، كافيست روي كادرهاي متن برجسته كليك كنيد تا زماني كه يكي از آن‌ها را با استايل «هدينگ 1» ببينيد.

 

نحوه اضافه كردن تگ H1 در HTML


از يك تگ H1 باز (

) استفاده كنيد، عنوان صفحه خود را وارد كنيد، سپس يك تگ H1 پاياني (

) اضافه كنيد.

مثال:


اين H1 است



 

بهترين شيوه هاي سئو تگ H1


قبل از اجراي بهترين روش‌ها، مهم است كه توجه داشته باشيد كه شكستن هر يك از اين موارد بسيار بعيد است كه سئو وب سايت شما را خراب كند. بنابراين اگر برخي از اين كارها را انجام نمي دهيد، وحشت نكنيد. مطمئناً به چيزي ترسناك مانند پنالتي گوگل منجر نخواهد شد.

وظيفه گوگل درك، فهرست بندي و رتبه بندي محتواي وب است. انجام اين كار بدون مكانيسم هايي براي مقابله با شرايط غير ايده آل مانند صفحات بدون برچسب H1 غيرممكن است.

گفته مي‌شود، هر ذره به سئو كمك مي‌كند—بنابراين پيروي از بهترين شيوه‌ها در صورت امكان مفيد است.

در اينجا 9 بهترين روش براي برچسب هاي H1 آورده شده است:

  • از تگ هاي H1 براي عنوان صفحات استفاده كنيد.

  • از حروف عنوان براي H1 استفاده كنيد.

  • H1s را با برچسب‌هاي عنوان مطابقت دهيد.

  • در هر صفحه مهم از تگ H1 استفاده كنيد.

  • در هر صفحه فقط از يك H1 استفاده كنيد.

  • برچسب هاي H1 را كوتاه نگه داريد.

  • سرفصل هاي سبك براي سلسله مراتب

  • كلمه كليدي مورد نظر خود را وارد كنيد.

  • تگ هاي H1 را جذاب كنيد.



از تگ هاي H1 براي عنوان صفحات استفاده كنيد.


موتورهاي جستجو گر گوگل مي‌گويد: «عنوان مقاله خود را در نقطه‌اي برجسته بالاي بدنه مقاله قرار دهيد، مثلاً در تگ

».

در حالي كه بسياري از پلتفرم‌هاي وب‌سايت و CMS اين كار را به‌طور پيش‌فرض انجام مي‌دهند، مي‌توان آن را براي موضوعات خاصي لغو كرد.

اگر كنجكاو هستيد كه موضوع شما چگونه اين كار را انجام مي دهد، ساده ترين راه براي بررسي اين است كه روي عنوان در مرورگر خود كليك راست كرده و «Inspect» را انتخاب كنيد. اگر قسمت برجسته شده شامل

باشد، در يك تگ H1 پيچيده مي شود.

اگر با HTML راحت نيستيد، Ahrefs SEO Toolbar را نصب كنيد و گزارش رايگان روي صفحه را بررسي كنيد تا تگ‌هاي H خود، از جمله H1 خود را ببينيد.

اگر ترجيح مي دهيد تگ هاي H1 خود را به صورت انبوه بررسي كنيد:

  • براي يك حساب رايگان Ahrefs Webmaster Tools ثبت نام كنيد.

  • وب سايت خود را با حسابرسي سايت بررسي كنيد.

  • به گزارش On page برويد.

  • به نمودار "تنظيم H1" برويد.

  • روي قسمت سبز نمودار دايره اي كليك كنيد.




از حروف عنوان براي H1 استفاده كنيد.


حروف عنوان جايي است كه تمام كلمات حاوي چهار حرف يا بيشتر را با حروف بزرگ بنويسيد.

اگر CMS شما از عناوين صفحه هم براي تگ‌هاي H1 و هم براي تگ‌هاي عنوان استفاده مي‌كند، استفاده از حروف عنوان براي عناوين صفحه كمك مي‌كند تا همه چيز در نتايج جستجو مرتب به نظر برسد. معمولاً فقط پست هاي انجمن هستند كه از حروف كوچك يا حروف جمله استفاده مي كنند.

 

H1s را با برچسب‌هاي عنوان مطابقت دهيد.


موتورهاي جستجو گر گوگل مي گويد تگ عنوان خود را با H1 خود مطابقت دهيد.

اكثر سيستم‌هاي مديريت محتوا مانند وردپرس اين كار را به‌طور خودكار انجام مي‌دهند، اما مي‌توان تگ عنوان را به عنوان چيزي متفاوت با H1 با افزونه SEO مانند Yoast تنظيم كرد.

رايج ترين دليل براي انجام اين كار زماني است كه عنوان صفحه شما براي H1 كاملا مناسب است، اما براي تگ عنوان بسيار طولاني است.

به عنوان مثال، عنوان ما و H1 براي اين پست كمي متفاوت است:

اگر عنوان و H1 شما كمي متفاوت است اما از يك قالب ساخته شده است، همانطور كه در بالا وجود دارد، خوب است. اگر عنوان شما به طور چشمگيري با H1 شما متفاوت است، احتمالاً ارزش آن را دارد كه آنها را به هم تراز كنيد.

چرا؟ جستجوگرها تا حدي با عنوان t شما فروخته مي شوند

ag در SERP ها اگر با عنواني كاملا متفاوت و نامرتبط (H1) در صفحه مورد استقبال قرار گيرند، احساس مي كنند گول خورده اند.

مي‌توانيد در Ahrefs Webmaster Tools، H1s و برچسب‌هاي عنوان نامتناسب را به صورت رايگان بررسي كنيد.

  • براي Ahrefs Webmaster Tools ثبت نام كنيد.

  • وب سايت خود را در حسابرسي سايت جستجو كنيد.

  • به گزارش On page برويد.

  • به نمودار "تنظيم H1" برويد.

  • روي ناحيه سبز رنگ در نمودار دايره اي كليك كنيد.

  • به دنبال تگ‌هاي عنوان و H1 به شدت ناسازگار باشيد.



در اينجا يك عنوان و H1 نامتناسب براي راهنماي ما براي انكر متن آمده است:

تگ عنوان حول يك تعريف زاويه دارد در حالي كه H1 حول يك مطالعه زاويه دارد. اين امكان وجود دارد كه جستجوگران پس از كليك بر روي اين صفحه كمي فريب خورده يا گيج شوند، بنابراين احتمالاً منطقي است كه از يك زاويه ثابت استفاده كنيد.

نكته حرفه اي


اگر وب سايت شما صفحات زيادي دارد، گزارش را در حسابرسي سايت Ahrefs بر اساس ترافيك ارگانيك مرتب كنيد تا تغييرات را اولويت بندي كنيد. اگر صفحه شما در وهله اول ترافيك ارگانيك دريافت نمي كند، نگراني در مورد عدم تطابق عناوين و H1 ها وجود ندارد.

 

در هر صفحه مهم از تگ H1 استفاده كنيد.


با توجه به اينكه عنوان صفحه شما بايد در يك تگ H1 پيچيده شود، ناگفته نماند كه در هر صفحه مهم بايد از H1 استفاده كنيد. بالاخره هر صفحه يك عنوان دارد.

اگر مي خواهيد صفحاتي با H1 هاي خالي يا خالي پيدا كنيد:

  • براي يك حساب رايگان Ahrefs Webmaster Tools ثبت نام كنيد.

  • وب سايت خود را در حسابرسي سايت جستجو كنيد.

  • به گزارش On page برويد.

  • به نمودار "تنظيم H1" برويد.

  • روي ناحيه قرمز در نمودار دايره اي كليك كنيد.



در بالا مي بينيد كه برخي از صفحات ما فاقد H1 هستند.

آيا اين بهترين عمل است؟ نه واقعا. اما بعيد است كه معامله بزرگي باشد زيرا اين صفحات از منظر SEO اهميت خاصي ندارند. آنها فقط صفحات اصلي وبلاگ و صفحات آرشيو هستند كه به هر حال فقط به احتمال زياد ترافيك مارك را جذب مي كنند.

بنابراين، در حالي كه توسعه‌دهندگان ما مي‌توانند اين مشكل را در عرض چند دقيقه «تعمير» كنند، احتمالاً ارزش هدر دادن وقت خود را ندارد زيرا صفحات براي بازديدكنندگان كاملاً خوب به نظر مي‌رسند - و اين تنها چيزي است كه در اينجا مهم است.

 

در هر صفحه فقط از يك H1 استفاده كنيد.


جان مولر از گوگل مي گويد استفاده از چندين H1 در هر صفحه خوب است.

اگر از HTML5 استفاده مي كنيد، اين كاملا درست است. استفاده از چندين تگ H1 در بخش هاي مختلف از نظر فني مشكلي ندارد.

به عنوان مثال، اين صفحه HTML5 داراي چهار تگ H1 است و از نظر فني خوب است.

<بدن>

سيب


سيب ميوه است.


<بخش>

مزه


طعم دوست داشتني دارند.


<بخش>

شيرين


سيب‌هاي قرمز شيرين‌تر از سيب‌هاي سبز هستند.




<بخش>

رنگ


سيب‌ها در رنگ‌هاي مختلف هستند.




تقريباً همه مرورگرهاي مدرن اين را به درستي ارائه مي‌كنند و تگ‌هاي H1 را در عناصر
تودرتو با توجه به سطح تودرتو نمايش مي‌دهند. اين بدان معناست كه H1 ها در اولين
شبيه H2s هستند، H1 هاي تو در تو در
ديگر شبيه H3s و غيره خواهند بود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد